torsdag 10 mars 2011

Det SJUKASTE SJUKASTE SJUKASTE jag sett (klicka på bilden)


i alla fall på länge. Denna bild publicerades 2005 i Aftonbladet. Visst är jag bekant med kvinnoförakt, kvinnohat och feministhat - men jag är ändå förvånad över att det var så öppet, och distribuerades via riksmedier...
En stilla undran : hur många gånger har Gudrun Schyman kallats fitta /feministfitta eller dylikt mån tro? Och ändå fortsätter hon arbeta för feminismen. Tiina Rosenberg, Sofia Karlsson, Devrim Mavi likaså, och så många före dem - alla dessa underbara feminister som gett oss rösträtt, fri abort, rätt till utbildning, barnomsorg, lika lön, de har gett oss sexualitet utan skam, de har gett oss orgasm (feminister har bättre sex, som bekant), de har gett oss rätten till våra kroppar, de har gett oss rätten att säga NEJ TILL SEX, de har gett oss rätten att säga JA TILL SEX - de har gett oss allt som är värt något och detta har de åstadkommit utan bomber, utan arméer, utan folkmord. De har skapat den största revolutionen världen upplevt (tänk hur världen hade sett ut utan feminism) . Och vad får de för det? De blir kallade aggressiva, feministfittor, gnällkärringar och så vidare, och så vidare. De blir kallade fula - eller så är vissa av dem för snygga för att verkligen klassas som "riktiga" feminister. De får höra att de tycker att "Män är djur!"*
När man ser en sånhär bild är det lätt att bli uppgiven. Och ledsen. Då ska man göra nåt konstruktivt istället. Inte gräva ner sig. Inte skicka bajs till Aftonbladet. Utan gå med i Feministiskt initiativ.
Tack alla älskade feminsiter för att ni har gett mig allt som gör mitt liv något värt!
PS. Jag vet att allt det jag räknade upp inte gäller fullt ut och för alla - ännu. Min dröm är att det ska göra det en dag.
PS 2 : * Snabbkurs för okunniga - det var ROKS ordförande som sa det och intervjun var manipulerad. ROKS och Fi är inte samma sak. Om du är intresserad att veta vafan du talar om - varför inte googla? Läsa en tidning? Eller kanske rentav en hel bok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar