fredag 7 januari 2011

OBS! LESBISKT SEX



Det värsta med att vara lesbisk (förutom att man kanske kan bli hatmördad etc), torde möjligen vara att den lesbiska kulturen sällan finns representerad i populärkulturen. Och när den väl gör det så får man liksom nöja sig med Pink, Betty (die, bitches, die) och serier som denna; Lip service, eller "nya Lword". Ok, var ska jag börja? Kanske med att säga att jag såg den med nöje. Men jag har, minst sagt, några invändningar. Många av dem tar jag upp med detta klipp som mall. Ok. Kolla på klippet först. Läs sedan nedan.
1. Måste alltid lesbiska casanovor se ut som Samantha Ronson efter JC-psykos år 2001? (och vara totala rip-offs på orginalet SHANE i Lword? SE BILD)

2. Måste det alltid vara så EXTREMT dåligt manus? Typ helt irrationella karaktärer; som ena sekunden säger : "Jag fick precis höra att min moster har dött. Nu blev jag ledsen". Nästa sekund : "Skitsamma. Nu knullar vi!", för detta är en frigjord och OBS! LESBISK serie. Man är liksom noga att poängtera detta rent filmiskt. Det känns som när lärarvikarier framhöll att de gillade Pandora /Guns'n'Roses när jag gick i sexan. Man ba : ja, fint att du är DOWN WITH THE KIDZZZ. AND THA HOOD.
3. Nu kommer min främsta invändning : MÅSTE DE ALLTID LANGA PÅ COOOOOL ROCK MUSIC NÄR DET SKA VARA SEXSCEN???!! (typ Betty, Avril Lavigne, Pink eller låten i klippet som skulle kunna vara all of the above. Typ Yeeeeeah, lesbiskt sex OBS OBS! Nu biter vi oss i underläppen, rynkar näsan och nickar samtidigt i takt med rock musicen på 80-talsvis och ba yyyyeeeeaaa) Notera gärna hur denna coola rock musics intensitet skiftar genom klippet; den läggs på när de börjar ligga och sen dämpas den när det uppdagas att nämnda moster dött - för att sedan explodera igen när det är dags för mer frigjort OBS!LESBISKT sex.
4. Måste de alltid okynnes-skratta och le när det är dags att ligga? (Eller har jag missat nåt? Ska man göra så eller? Och ska man svara i mobiltelefonen under det så kallade förspelet?)
5. Kan de inte skicka de uppenbarligen heterosexuella skådespelerskorna till nån form av... ja, workshop kanske - innan sexscenerna ska spelas in?

Med det sagt; jag längtar redan tills man kan ladda ner nästa säsong!!! Hoppas nu att sökorden drar hit lite fler läsare.

3 kommentarer:

  1. Haha! alla dina kommentarer till Lip Service är ju relevanta. Ändå är det ju KUL att kolla på det! Eller alltså, det kanske till och med är så att den största delen av behållningen är att processa TV-serier som L Word och Lip Service med andra lesbian inclined ladies. För vi kommer ju att kolla på vilken skit som helst, så länge det är lite lesbiskt!

    SvaraRadera
  2. Haha ja det där va fan bland det sämsta jag sett...men dåligt är roligt.

    SvaraRadera
  3. Å, mina första kommentarer! Tusen tack! *Firar med kallt kaffe å cigg*

    SvaraRadera